۱۶ مرداد

چگونه دررفتگی زانو را درمان کنیم؟

دررفتگی زانو

یکی از آسیب های ورزشی دررفتگی زانو می باشد، که می تواند خفیف تا شدید متفاوت باشد و در مواقعی می تواند شدید بوده و موجب جدا شدن استخوان فمور و تیبیا شود . دررفتگی مفصل زانو با دررفتگی پتلا متفاوت می باشد . دررفتگی پاتلا در واقع دررفتگی کشکک زانو می باشد .

چگونه دررفتگی زانو را درمان کنیم؟

علائم دررفتگی مفصل زانو

یکی از شایعترین علائم این عارضه تورم و تغییر شکل ظاهری مفصل زانو می باشد . معمولا افراد در زمان آسیب دیدگی دچار درد شدیدی خواهند شد . در واقع دررفتگی زانو می تواند با آسیب های نظیر آسیب عصب نازک نی، پارگی و یا انسداد رگ های پشت زانو، ترمبوز وریدی عمقی همراه باشد .

علت دررفتگی زانو

عموما دررفتگی زانو در اثر ضرباتی نظیر: سقوط از ارتفاع و تصادفات رانندگی به مفصل اتفاق می افتد . یکی دیگر از عواملی که می تواند موجب به دررفتگی زانو شود، پیچ خوردن شدید زانو می باشد .

تشخیص دررفتگی زانو

در ابتدا متخصص ارتوپدی به بررسی و معاینات لازم می پردازد، تا میزان آسیب دیدگی و شدت عارضه مشخص گردد . پس از بررسی های لازم و تشخیص میزان آسیب دیدگی پزشک با استفاده از انجام تست های تصویربرداری نظیر: سی تی اسکن و ام.آر.آی به منظور تشخیص دقیق تر بیماری ها و آسیب دیدگی ها انجام می شود .

دکتر رضا مصطفوی طباطبایی جراح و متخصص ارتوپدی با بهره گیری از تکنیک های به روز دنیا به درمان این بیماری می پردازند. جهت رزرو وقت قبلی و مشاوره با متخصص ارتوپدی در غرب تهران می توانید با شماره ۰۲۱۸۶۱۲۷۴۵۵ تماس حاصل نمائید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام دکتر رضا مصطفوی طباطبایی ایشان مراجعه کنید.

درمان دررفتگی زانو

هدف از درمان دررفتگی زانو، کاهش میزان آسیب دیدگی ناحیه مورد نظر می باشد . در اکثر موارد می توان گفت جراحی به منظور ترمیم آسیب دیدگی ها و پارگی رباط های زانو لازم می باشد .

معمولا هر جراحی همراه با تعدادی عوارض جانبی می باشد، به همین منظور جراحی و درمان دررفتگی زانو با عوارضی همانند سفتی زانو، درد، عفونت و در برخی از موارد همراه با تغییر شکل زانو خواهد بود .

پس از انجام جراحی دررفتگی زانو بهتر است به توصیه های متخصص ارتوپدی گوش فرادهید انجام تمرینات ورزشی و انجام فیزیوتراپی را فراموش نکنید . زیرا رعایت هر کدام از این توصیه ها می تواند بهبودی را تسریع نماید .

کلام آخر

دررفتگی زانو معمولا به ندرت اتفاق می افتد، اما به دلیل مشکلاتی که برای فرد به وجود می آورد بهتر است سریعا جهت درمان اقدام نمایید . به تعویق انداختن درمان می تواند مشکلاتی را برای فرد به وجود آورد که ترمیم کمی سخت شود و محدودیت های حرکتی برای فرد به وجود آید .

هر چقدر مدت زمان درمان به تعویق افتد درمان سخت شده و در مواردی حتی می تواند موجب مرگ بافت های مفصل شود، بهتر است قبل از آنکه آسیب دیدگی های زانو پیشرفت کند و شدت یابد، سریعا به درمان آن ها پرداخت تا از بروز عوارض بیشتر پیشگیری شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین متخصص ارتوپدی تهران مراجعه نمایید .