۲۶ شهریور

رژیم غذایی مناسب برای درد مفاصل

در صورتی که به بیماری آرتریت یا التهاب مفاصل دچار هستید، می دانید که این بیماری چقدر آزاردهنده می باشد. در بیماری آرتریت، درد، تورم و سفتی در مفاصل بیمار مشاهده می شود. این بیماری در افراد با سن و سال، نژاد و جنسیت متفاوت مشاهده می شود. برای کاهش علائم این بیماری، می توان از یک رژیم غذایی مناسب برای درد مفاصل برخوردار شد.

انواع مختلفی از بیماری آرتریت وجود دارد. استئوآرتریت در مفاصلی که بیش از حد استفاده می شوند، پیش رفت می کند. در روماتوئید آرتریت که یک بیماری خود ایمنی می باشد، سیستم ایمنی بدن فرد به مفاصل وی حمله می کنند.

رژیم غذایی مناسب برای درد مفاصل

غذاهای مفید برای التهاب مفاصل

خوشبختانه مواد غذایی بسیاری وجود دارند که می توانند به کاهش ورم و درد مفاصل کمک زیادی کنند. در زیر به ۱۰ ماده غذایی که برای بیماری آرتریت مناسب است اشاره می کنیم:

• ماهی های چرب . ماهی سالمون، ساردین، ماهی خال مخالی و قزل آلا از جمله ماهی های چربی می باشند که غنی از امگا ۳ بوده و خاصیت ویژه ای در کاهش التهاب دارند. طی یک تحقیق نشان داده شده که مصرف مکمل های امگا ۳ به کاهش درد و سفتی مفاصل در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید کمک شایانی می کند.
  • سیر . سیر به طور کلی برای سلامتی بسیار مفید می باشد و به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد، علائم آرتریت را کاهش می دهد. طی تحقیقات و بررسی ها نشان داده شده که سیر عملکرد سلول های ایمنی مشخصی را بهبود بخشیده و کمک می کند تا سیستم ایمنی قوی تر شود.
  • زنجبیل . تحقیقات نشان داده که این ماده غذایی علائم آرتریت را کاهش می دهد. با این حال تحقیقات بیشتری بر روی انسان ها باید انجام گیرد.
  • بروکلی . بروکلی حاوی سولفورافان بوده که جزو مواد ضد التهابی می باشد. به طور کلی بروکلی یکی از سالم ترین مواد غذایی می باشد.
  • گردو . گردو منبعی غنی از امگا ۳ بوده که این ماده غذایی به کاهش التهاب و علائم بیماری آرتریت کمک می کند.

خوشبختانه مواد غذایی بسیاری وجود دارند که می توانند به کاهش ورم و درد مفاصل کمک زیادی کنند. دکتر رضا مصطفوی جراح و متخصص ارتوپدی با بهره گیری از تکنیک های به روز دنیا به درمان زانو درد می پردازند. جهت رزرو وقت قبلی و مشاوره می توانید با شماره ۰۲۱۸۶۱۲۷۴۵۵ تماس حاصل نمائید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

• بری ها . طی تحقیقاتی که بر روی حیوانات انجام شده تمامی بری ها مانند توت فرنگی، بلوبری، رزبری، تمشک، شاه توت و غیره به دلیل وجود آنتی اکسیدان های بسیار، برای کاهش علائم آرتریت مفید هستند.
  • اسفناج . اسفناج غنی از آنتی اکسیدان و کامپرلو می باشد. کامپرلو می تواند به کاهش ورم و کاهش سرعت بیماری استئوآرتریت بینجامد.

همچنین انگور، روغن زیتون و آب گیلاس به کاهش التهاب و ت

سکین درد بیماران مبتلا به آرتریت کمک کند.

منبع : https://www.healthline.com/nutrition/10-foods-for-arthritis

مطالب دیگر سایت :

جراحی تعویض مفصل لگن

جراحی تعویض مفصل زانو

علائم و علل زانو درد چیست؟