۲۵ آذر

درد مفاصل در هوای سرد

درد مفاصل در هوای سرد یکی از موارد آزاردهنده برای افراد مبتلا به آرتریت می باشد. بیماری آرتریت یا التهاب مفاصل به خودی خود یک بیماری دردناک می باشد ولی بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری اظهار داشته اند که در فصول سرد سال، درد مفاصل شدیدتر می شود. با رعایت توصیه های زیر به میزان قابل توجهی از درد مفاصل خود بکاهید و در زمستان مانند دیگران از هوای سرد لذت ببرید.

لباس های گرم بپوشید

اگر هوای بیرون سرد است دستکش بپوشید و از لایه های لباس بیشتری استفاده کنید. استفاده از لایه های زیاد لباس می تواند به گرم ماندن فرد کمک کند.

درد مفاصل در هوای سرد

مایعات مصرف کنید

مصرف زیاد مایعات و هیدراته نگاه داشتن بدن می تواند کمک فراوانی به فرد کرده تا بتواند در هوای سرد هم فعالیت داشته باشد. دهیدراته شدن و کم آبی بدن می تواند باعث تشدید دردهای مفصلی شود.

وزن خود را پایین بیاورید

با افزایش فعالیت بدنی و کاهش وزن، آرتریت و علائم مربوط به این بیماری حتی در آب و هوای سرد، بهبود می یابد.

در داخل منزل فعالیت کنید

در آب و هوای سرد افراد مبتلا به آرتریت نباید در سرما قرار گیرند. ولی باید از لحاظ بدنی فعال بمانند. هرچه میزان فعالیت بدنی فرد بیشتر باشد، از لحاظ فیزیکی عملکرد بهتری خواهد داشت. در صورتی که برنامه ورزشی در منزل انجام گیرد، بدن از سرما هم محفوظ می ماند.

اجازه دهید دوش آب گرم شما را آرام کند

شنا کردن در استخر آب گرم هم ورزش خوبی می باشد و هم برای مفاصل عالی است. همچنین می توان از وان آب گرم بهره گرفت. به هیچ عنوان بعد از خارج شدن از آب گرم در آب سرد نروید. بگذارید دمای بدن به مرور به حالت طبیعی بازگردد.

مکمل ویتامین D

کمبود ویتامین D نقش موثری در افزایش حساسیت فرد به دردهای مفصلی دارد. کمبود ویتامین D احتمال ابتلا به پوکی استخوان را بالا می برد. دریافت کافی ویتامین D از خورشید در زمستان امکان پذیر نمی باشد بنابراین با پزشک خود صحبت کرده تا در صورت نیاز از مکمل های ویتامین D تجویز شود. همچنین برخی از مواد غذایی و محصولات لبنی با ویتامین D غنی شده اند.

درد مفاصل در هوای سرد یکی از موارد آزاردهنده برای افراد مبتلا به آرتریت می باشد. دکتر رضا مصطفوی جراح و متخصص ارتوپدی با بهره گیری از تکنیک های به روز دنیا جراحی تعویض مفصل لگن و تعویض مفصل زانو را انجام می دهند. جهت رزرو وقت قبلی و مشاوره با متخصص ارتوپدی در غرب تهران می توانید با شماره ۰۲۱۸۶۱۲۷۴۵۵ تماس حاصل نمائید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

مراقب لیز خوردن بر روی یخ باشید

افراد مبتلا به آرتریت باید از مفاصل خود مراقبت کنند تا به مفاصل آسیب نرسد. از کفش های مناسب برای راه رفتن بر روی یخ استفاده کنید و از معابر لیز، رد نشوید.

مکمل گلوکوزامین برای درد مفاصل

با اینکه تا کنون هیچ مکمل گیاهی برای رهایی از درد آرتریت کشف نشده و مصرف مکمل گلوکوزامین برای بیماران توصیه نشده، ولی مصرف این مکمل در برخی از بیماران باعث بهبود درد می شود. این روش درمانی خطر کمی دارد و ارزش امتحان کردن را دارد.

روغن ماهی و کاهش درد مفاصل

امگا ۳ فوایدی برای آرتریت دارد و با کاهش تورم و التهاب از درد مفاصل می کاهد. استفاده از این مکمل ممکن است باعث افزایش احتمال کبودی و خونریزی شود بنابراین حتما با پزشک خود مشورت کنید.

منبع : https://www.everydayhealth.com/arthritis/arthritis-pain-relief-for-winter-weather.aspx

4 + شش =