۲۴ اردیبهشت

جراحی مجدد تعویض مفصل ران

یکی از جراحی های موفق در حیطه ی پزشکی و ارتوپدی جراحی تعویض مفصل ران می باشد . با وجود اینکه این جراحی با درصد بالایی از موفقیت همراه است، اما گاهی اوقات ممکن است به هر دلیلی فرد نیاز به جراحی مجدد تعویض مفصل ران داشته باشد .

جراحی تعویض مفصل ران یک جراحی ارتوپدی به منظور کاهش درد و بهبود عملکرد فرد می باشد اما جراحی مجدد تعویض مفصل ران با جراحی اولیه کمی متفاوت بوده و پیچیده تر خواهد بود . در تمامی جراحی های ارتوپدی احتمال بروز بعضی از عوارض و مشکلات وجود دارد به همین منظور بهتر است برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی به بهترین متخصص ارتوپدی در غرب تهران مراجعه نمایید .

جراحی مجدد تعویض مفصل ران

چه زمانی جراحی مجدد تعویض مفصل ران باید انجام شود ؟

شل شدن پروتز

یکی از مهمترین و شایع ترین عارضه های جراحی تعویض مفصل ران شل شدن پروتز می باشد . بهترین نتیجه از جراحی تعویض مفصل ران از تعبیه درست پروتز در ناحیه مورد نظر حاصل می شود . در حین جراحی اجزای تعویض شده به طور کامل در استخوان فشرده می شوند تا امکان رشد استخوان وجود داشته باشد . گاهی اوقات امکان رشد استخوان به هر دلیلی از بین برود و یا اینکه اجزای تعویض شده یا پروتز شل می شود که منجر به درد های شدید آن ناحیه خواهد شد .

دلایلی متعددی می تواند موجب شل شدن پروتز شود اما علت اصلی شل شدن پروتز به طور کامل مشخص نشده است .

عفونت

یکی از شایع ترین عارضه ها در تمامی جراحی ارتوپدی عفونت است . این عارضه گاهی اوقات به اطراف پروتز مصنوعی می چسبد و سال ها بعد خود را نشان می دهد . عفونت می تواند موجب درد و حتی شل شدن پروتز می شود .

عفونت عارضه ای است که با مصرف آنتی بیوتیک بهبود نمی یابد و در این صورت نیاز به جراحی مجدد خواهد بود .

دررفتگی مکرر مفصل ران

مفصل مصنوعی همانند مفصل طبیعی از دو قسمت سوکت و توپی شکل تشکیل شده است . معمولا قسمت توپی شکل باید در داخل سوکت قرا ر گیرد . هر نوع آسیبی به این ناحیه سبب دررفتگی مفصل ران می شود و در صورت تکرار دررفتگی، منظور درمان و پیشگیری از دررفتگی مجدد نیاز به جراحی مجدد خواهد بود .

شکستگی

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای افراد به وجود آید زمین خوردن و در نهایت شکستگی می باشد که منجر به شکستگی استخوان های اطراف پروتز می شود . بنابراین درمان این نوع از شکستگی ها جراحی تعویض مفصل ران می باشد .

واکنش و حساسیت به مواد فلزی به کار رفته

مواد فلزی موجود در پروتز به مرور زمان از بین می رود که موجب پخش موادی در اطراف پروتز می شود که برخی افراد نسبت به این مواد حساس هستند و همین امر موجب آسیب رساندن به بافت های نرم مفصل می شود که در این زمان فرد نیاز به جراحی مجدد پیدا خواهد نمود.

سایر عوامل

عوامل زیادی می تواند منجر شود تا فرد نیاز به جراحی مجدد پیدا کند عواملی همچون بیماری ها ، انجام فعالیت های بدنی به خصوص در جوانان، ساییدگی پروتز و …

دکتر رضا مصطفوی جراح و متخصص ارتوپدی با بهره گیری از تکنیک های به روز دنیا به درمان این بیماری می پردازند. جهت رزرو وقت قبلی و مشاوره می توانید با شماره ۰۲۱۸۶۱۲۷۴۵۵ تماس حاصل نمائید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام دکتر مصطفوی ایشان مراجعه کنید.

آمادگی برای جراحی مجدد تعویض مفصل ران

• معاینات بالینی
  • آزمایشات
  • تست های تصویربرداری
  • مراقبت در منزل

روند جراحی مجدد تعویض مفصل ران

جراحی تعویض مفصل ران معمولا با بیهوشی عمومی و با نخاعی انجام می گیرد و مدت زمان انجام جراحی مجدد به نسب جراحی اولیه کمی طولانی تر خواهد بود .

پس از بیهوشی ابتدا برشی که در جراحی اولیه زده شده بود باز می گردد تا امکان دسترسی به مفصل وجود داشته باشد . در این زمان جراح لگن به بررسی بافت مفصل می پردازد، سپس قسمت های آسیب دیده مشخص شده و پس از برداشتن ناحیه مورد نظر برای تعبیه پروتز مجدد آماده سازی می شود، سپس پروتز دوم تعبیه می گردد . پس از اتمام جراحی بیمار به ریکاوری انتقال می یابد .

نتیجه گیری

جراحی مجدد تعویض مفصل ران یکی از پیچیده ترین جراحی های ارتوپدی به شمار می آید . در صورتی که نیاز به جراحی تعویض مفصل دارید بهتر است قبل از آنکه نیاز به جراحی مجدد داشته باشید و دچار برخی از مشکلات ناشی از جراحی اولیه شوید، به بهترین جراح لگن و متخصص ارتوپدی در غرب تهران مراجعه نمایید .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین متخصص ارتوپدی در تهران مراجعه نمایید.

چهارده + پنج =